15.11.2023

Biskwity kukurydziane na warzywach

Nie mam pojęcia, jak przetłumaczyć Cornbread Biscuits, więc niech już tak zostanie. 

Miałam ten przepis kiedyś, a potem go zgubiłam i nie mogłam odżałować, bo jest to szybki obiad dla wszystkich z jednej foremki, oraz nadaje się dla gości. Potęga algorytmów fejsbuka wyrzuciła mi go ostatnio znowu, więc tym razem zapisuję, żeby mi już nie uciekł. 

Oczywiście rodzaj i proporcje warzyw podane są raczej orientacyjnie, oraz przyprawy co kto lubi. Można dodać też np. podsmażone mięso mielone, albo np. granulat sojowy albo grzyby.

Potrzebna jest duża, płaska brytfanka czy inna forma, chodzi o to, żeby warstwa sosu była w miarę cienka.

Sos:
malutki kalafior albo pół dużego
pół papryki w dowolnym kolorze
dwie garści posiekanej zielonej cebulki
puszka czerwonej albo czarnej fasoli
500 ml passaty pomidorowej
250 ml bulionu warzywnego
olej/oliwa i przyprawy do smaku
(wędzona i ostra papryka, cumin, curry, pieprz ziołowy etc.)
garść tartego cheddara

Biskwity:
3/4 szklanki mąki kukurydzianej
1/2 szklanki mąki pszennej
3 łyżeczki proszku do pieczenia
50 g masła
200 ml maślanki
łyżka cukru, łyżeczka soli
garść tartego cheddara

Kalafior i paprykę pokroić na drobne kawałki, wymieszać z cebulką, polać oliwą, posypać przyprawami i wymieszać w brytfance. Wsadzić do pieca na 180° góra/dół na jakieś 10-15 minut, aż warzywa zmiękną.

W tym czasie w misce zmieszać mąkę z posiekanym masłem, rozetrzeć palcami na piasek, dodać resztę składników i zagnieść ciasto - da się to zrobić łyżką. Powinno być zwarte.

Wyjąć warzywa z pieca, dodać resztę składników, wymieszać wszystko. Z ciasta formować kulki wielkości mniej więcej śliwki i usadzić je w brytfance na sosie. Posypać cheddarem. Wsadzić do pieca na jakieś pół godziny, aż biskwity będą złote na wierzchu.

Zdjęcie ukradłam z netu :(



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen